Poradnia dietetyczna PIRAMIDA ZDROWIA zaprasza do skorzystania z usług dietetycznych oraz doboru i sprzedaży suplementów diety. Oferta kierowana jest zarówno do osób zdrowych, chcących poznać i wdrożyć w życie zasady prawidłowego żywienia oraz osób z nadwagą, chorych które pragną poprawy stanu zdrowia.

Opracowywane przez poradnię jadłospisy są:

racjonalne, komponowane zgodnie z zasadami zdrowego żywienia, rekomendowanymi przez Instytut Żywności i Żywienia
indywidualnie dostosowane do profilu klienta (m.in. wieku, płci, aktywności fizycznej, stanu zdrowia, preferencji żywieniowych)
zbilansowane (dostarczają odpowiedniej ilości składników odżywczych, w tym witamin, składników mineralnych zgodnie z aktualnymi Normami Żywieniowymi) 
urozmaicone
proste w przygotowaniu z wykorzystaniem sezonowych produktów spożywczych
Porady dietetyczne świadczone są na terenie Konina i okolic (m.in. Turek)
 

Analiza składu ciała wykonywana jest za pomocą nowoczesnego, profesjonalnego urządzenia medycznego. Analizator InBody120 pozwala na dokładną kontrolę zmian składu ciała podczas stosowania diety.

Nazwa poradni dietetycznej nawiązuje do znanej prawie każdemu, Piramidy Zdrowego Żywienia. Celem firmy jest szerzenie zasad prawidłowego żywienia, będących kluczem do utrzymania zdrowia.

1. Spożywaj posiłki regularnie (4-5 posiłków co 3-4 godziny).

2. Warzywa i owoce spożywaj jak najczęściej i w jak największej ilości, co najmniej połowę, tego co jesz. Pamiętaj o właściwych proporcjach: 3/4-warzywa i 1/4-owoce.

3. Spożywaj produkty zbożowe, zwłaszcza pełnoziarniste.

4. Codziennie spożywać co najmniej 2 duże szklanki mleka. Możesz je zastąpić jogurtem, kefirem i częściowo - serem. 

5. Ograniczaj spożycie mięsa (zwłaszcza czerwonego i przetworzonych produktów mięsnych do 0,5kg/tyg.). Jedz ryby, nasiona roślin strączkowych i jaja. 

6. Ograniczaj spożycie tłuszczów zwierzęcych. Zastępuj je olejami roślinnymi.

7. Unikaj spożycia cukru i słodyczy (zastępuj je owocami i orzechami).


8. Nie dosalaj potraw i kupuj produkty z niską zawartością soli. Używaj ziół- mają cenne składniki i poprawiają smak.


9. Pamiętaj o piciu wody, co najmniej 1,5 l dziennie.

10. Nie spożywaj alkoholu.

 

Źródło: Instytut Żywności i Żywienia 2016

nowa piramida zdrowego zywienia

Źródło: Instytut Żywności i Żywienia 2016